יום שישי, 26 באוגוסט 2011

טיפול במים לנשים בהריון

בתקופת ההיריון חלים שינויים פיזיולוגיים בגופה של האישה. מבנה האגן משתנה ומתרחב על מנת ליצור מקום לעובר המתפתח ברחם. מרכז הכובד משתנה בהתאם לגדילת הבטן. ככל שההיריון מתקדם גדל העומס על הגב ונשים רבות חשות כאבי גב ומתח בגב העליון והתחתון.

ככל שהבטן גדלה גם נוצר לחץ על הסרעפת ובית החזה אשר משפיעים על הנשימה. נוזלים מצטברים בגפיים ולעתים קרובות נוצרות בצקות ברגליים ובידיים. בנוסף, חלים על האישה שינויים הורמונליים המשפיעים הן על הגוף, על רצפת האגן, על שרירי הבטן והן על מצב הרוח והנפש של האישה. שרירי רצפת האגן והבטן נחלשים באופן משמעותי בעקבות ההיריון והלידה.

טיפול במים לנשים בהריון מציע חווית הריון אחרת של העצמה נשית, חיבור גופני ונפשי, חיזוק גופני והכנה ללידה.

מטרותיו של טיפול במים בהריון:
1.חיזוק שרירי הליבה: רצפת אגן, שרירי בטן ושרירי גו.
2.פיתוח מודעות ליציבה נכונה
3.שחרור וריכוך של המפרקים.
4.הזרמת דם תורמת לטיפול בבצקות
5.תרגול הרפיה ונשימה המסייע להריון ולידה
6.שיפור של חילוף החומרים


טיפול במים לנשים בהריון בטכניקת ג'הארה
שיטת ג'הארה מציעה טיפול ייחודי לנשים בהריון במים. הטיפול מיועד הן לנשים המרגישות טוב בהריון ומחפשות מסגרת לתרגול, חיזוק גופני והכנה ללידה והן לנשים הסובלות מסימפטומים אופייניים להריון, כגון: כאבי גב תחתון או עליון, נוקשות באגן, כאבים במפשעה או במפרק הירך כתוצאה מהשינויים הפיזיולוגיים באגן.

סיאטיקה- כאבים  אופייניים להריון המוקרנים לרגל בעקבות מנח העובר הלוחץ על העצב הסכיאטי ובאים לידי ביטוי בכאב גב תחתון וברגל. סימפטומים אלו חולפים לרוב באופן טבעי לאחר הלידה.

טיפול במים לנשים בהריון בטכניקת ג'הארה כולל תרגול אקטיבי המתבסס על צעדי ג'הארה ונשימה וכן ציפה פסיבית התורמת להרפיה עמוקה, הפחתת כאבים ותחושת התרחבות גופנית ונפשית.

ניתן לתרגל במשך כל ההיריון (החל משבוע 12) באופן פרטני  או קבוצתי.

ניתן גם לקבל טיפול מיטיב גופני ונפשי חד פעמי כהכנה ללידה. מדובר בחוויה עמוקה ובלתי נשכחת של האישה ועוברה רגע לפני הלידה. נשים מדווחות על חוויה מעצימה שסייעה להן גם בתהליך הלידה עצמו.