יום שישי, 26 באוגוסט 2011

שער הדולר

כאשר מסתכלים על מדדי כלכלה שונים ולע מצב הכלכלה בעולם ועל יחס במסחר במט"ח לבין הכלכלה העולמית, רואים את מדד חשיבותו הגבוה של מטבע הדולר, ואת היחס הגבוה שיש כמובן אל שער הדולר. בעקבות זה שהשער הוא מאוד חשוב לכלכלה האמריקאית והעולמית.

אין ספק, שמדובר במטבע החזק ביותר ואפשר להגדירו כשולט ביותר, ולכן חשיבותו וההתייחסות שמקנים למצב בו שער הדולר צונח או במידה והוא עולה היא גבוהה מאוד .

שער הדולר בתקשורת
גם ההתייחסות התקשורתית אל שער הדולר היא גבוהה מאוד. בעבר בישראל לא היינו רואים התייחסות מאוד בולטת לנושא: שער הדולר או בכלל לנושא הכלכלה, והיינו רואים פינה קטנה או התייחסות והצגה של ירידת השער או עלייתו. לכן היה פחות חשוב מבחינת האזרח הפשוט ולא מבחינת  חברות הכלכלה וחברות שסוחרות בבורסה או סוחרות בדולרים ומבצעות עסקאות בדולרים.

היום  שער הדולר הוא מאוד בולט בתקשורת אך אולי יש לייחס לזה לעובדה שהטכנולוגיה התקדמה, התקשורת התפתחה מאוד ויש הרבה יותר זמן שידור ולכן גם רואים הרבה יותר תוכניות כלכלה בטלוויזיה, רואים הרבה יותר אתרי אינטרנט שמתעסקים בלכלכה ואתרי אינטרנט שמתעסקים בנושא שער הדולר בפרט.
יש המון  אתרים שכותבים ומציגים המלצות, ואנליסטים שכותבים המלצות רק עבור שער הדולר ועלייתו או נפילתו ולכן אפשר לראות את ההתקדמות הגדולה מבחינת התקשורת שעשה שער הדולר.

התקשורת מתחלקת כמובן לטלוויזיה ואינטרנט , אך גם לעיתונות יש תפקיד מרכזי בהערכות אל שער הדולר ובייעוץ לאזרחים, ולאנשים המתעסקים בתחום המסחר והכלכלה.