יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

ריפוי בעיסוק לילדים

ריפוי בעיסוק לילדים נותן מענה לילדים בעלי קשיים בהשתתפות בתחומי החיים השונים: משחק, למידה, פנאי (גן משחקים, השתתפות בחוגים) , חברתיות פעילויות יום יום, כגון: התלבשות, התארגנות, רחצה, אכילה, שינה וכו'.

כאשר הורים או גננת מזהים קושי אצל הילד אם יכולים לפנות למרפאה בעיסוק מומחית לילדים על מנת לברר את מקור הקושי.

האבחון ריפוי בעיסוק לילדים

מרפאה בעיסוק מומחית בילדים יכולה לאבחן את הילד בעזרת כלי אבחון מקצועיים  ולגלות מהו מקור הקושי של הילד בהשתתפות. חשוב להבין מהו מקור הקושי, האם הוא מוטורי? נוירולוגי? רגשי? תחושתי? על מנת לדעת כיצד לעזור לילד בצורה היעילה ביותר.
ברוב המקרים אבחון ריפוי בעיסוק לילדים יימשך כשתי פגישות ויכלול מגוון משימות ומשחקים אשר ישקפו את יכולותיו וחולשותיו של הילד.

האבחון מועבר באופן משחקי המותאם לילדים, באווירה נעימה ולא מלחיצה המהווה חוויה נעימה ומחזקת עבור הילד. בנוסף לבדיקת הילד, תשוחח המרפאה בעיסוק עם ההורים ועם הגננת על מנת להשלים את התמונה המלאה לגבי הילד.

הטיפול של ריפוי בעיסוק לילדים


לאחר שמרפאה בעיסוק מסכמת את תוצאות האבחון היא תוכל להמליץ להורים על ההתערבות המתאימה על מנת לקדם את הילד. אם יש צורך היא תפנה אותם לאנשי מקצוע נוספים, כגון: רופא התפתחותי, נוירולוג, קלינאית תקשורת, פסיכולוג וכו'.

הטיפול בריפוי בעיסוק לילדים כולל: פגישות שבועיות עם הילד, הדרכה להורים ואף הדרכה לגננת במקרה הצורך. בטיפול עצמו, מתאמן הילד על מיומנויות בתחומי החיים בהם הוא מתקשה להשתתף באווירה תומכת ומחזקת. אחת לתקופה, מעדכנת
המרפאה בעיסוק בשיתוף עם ההורים את מטרות הטיפול על מנת להמשיך ולקדם את הילד.
טיפול של ריפוי בעיסוק לילדים נמצא יעיל במחקרים רבים בארץ ובעולם.