יום רביעי, 3 ביולי 2013

בניית מודלים

מי שלא ראה את הנהרה השפוכה על פניו של ילד משחק באוטו צעצוע, לא ראה שמחה מימיו. הדמיון הילדותי המפותח מעשיר את עולמו של הילד בחוויה של נהיגה, של שליטה במצב וניהול הענינים והתנועה. 

אמנם, בניית מודלים של מכוניות חדשות היא אינה משחק ילדים, אך היא מהווה חלק מהותי מן המשחק השיווקי והעסקי, ובלתי נפרדת מהם.

מוטוריקה עדינה
עולם הרכב מונע רובו ככולו מגברים שהיו פעם ילדים, ומעולם לא בגרו מאהבתם המוטורית. לכן, כאשר מציגים בפניהם מודל מוקטן של רכב, יכול המוח האנליטי לחשב קנה מידה, לשקלל נתונים של נפחי מנוע וכוחות סוס, ולקבוע האם מדובר ברכב בעל פוטנציאל מסחרי ובהשקעה טובה, או לא.

משקיעים יודעים לזהות פוטנציאל ולהריח חזון בר מימוש, ועדיין: הם זקוקים לשכנוע סופי, משום שבייצור האבטיפוס של הרכב כרוכה הוצאה של ממון רב.
בניית מודלים של  מכוניות לפני ייצור המוני, היא צעד אחד לפני הצעד הגדול והמשמעותי של בניית הרכב עצמו, בגודל מלא.

שיווק דיגיטאלי
על אף שאנו חיים בעידן דיגיטאלי עתיר ייצוגים ויזואליים, הטבע האנושי לא השתנה באופן מהותי, ואנו עדיין זקוקים לחומר ולגשמיות. על כן, בניית מודלים ממוחשבים בעת תהליך הפיתוח הראשוני, ממחישים כיצד יראה הרכב ומה יהיו התכונות הפונקציונאליות שלו.

העלויות של בניית מודלים אלו הן נמוכות באופן יחסי, אך הן אינן מעניקות למשקיע חוויה מוחשית; הוא אינו יכול להעריך נכונה את הפרופורציות או לחוש את החומרים. נוסף על כך, בפורמט זה אין אפשרות להוכיח התכנות טכנולוגית, משום שהוא תיאורטי גרידא.

בנייה של מודל מוחשי הוא, אם כך, מהלך שיווקי נבון, המושך את המשקיעים לבחון את הפוטנציאל במלואו, ולגייס אותם להמשך הפרויקט.

מה בודקים בדגם המוקטן?
אחד הפרמטרים המשמעותיים עבור רוכשי רכב רבים הוא המראה שלו. בעבור רבים, מדובר ב"כרטיס ביקור" נייד, המעיד על אישיותם ואפילו על מעמדם החברתי בנהמת מנוע בלבד.

נטייה אנושית זו, כמו גם המשיכה ליופי ולאסתטיקה, היא פרמטר בעל משמעות מכרעת בעת תכנון הרכב.
בניית מודלים של כלי רכב מאפשרת בחינה מדוקדקת של איכויות ויזואליות, ולקבל החלטות לגבי שיפורים אפשריים או שינויים הכרחיים, הן אם מבחינת העיצוב הבסיסי או מבחינה ארגונומית, הן אם מבחינת הפרופורציות או הממדים.

התרשמות מכאנית
פרמטר משמעותי שיש להציג בפני משקיעים הוא ההתכנות הטכנולוגית, משום שעל בסיסה יקום או ייפול דבר, בעיקר בתחום המוטורי.

בניית מודלים ניסויים מהווים אבן בוחן של המכאניקה, תוך שימת דגש על פירוט הוכחות טכנולוגיות. באופן זה, המשקיע יודע כי ניתן להסתמך על ממצאים בשטח, אך ההיבט האסתטי נותר מוזנח.

על כן, מומלץ לשלב בין הפן הויזואלי להיבט הטכני, כדי שהמשקיע יוכל לקבל תמונה מלאה וברורה יותר, שתניע אותו להשקיע בפרויקט שלכם.