יום שבת, 24 באוגוסט 2013

טבעות יהלום

כמעט בכל אינטראקציה אנושית אנו מושיטים יד לשלום או פושטים את כף היד למגע חם ולליטוף, ואולי משום כך מסמלות הטבעות שמעניקים אנשים זה לזה רגשות של קרבה, אהבה וחברות. עם זאת, טבעות יהלום נושאות רבדים נוספים ומטענים רגשיים שאינם משוייכים לטבעות המשובצות אבן אחרת או לטבעות אחרות בכלל.

טבעות יהלום וזהב

על יהלומים וכפות ידיים
כאשר גבר מציע נישואין לאישה, הוא "מבקש את ידה". במעמד הצעת הנישואין הוא מעניק לה טבעת יהלום, המעטרת את אצבעה ומקנה לה את הסטטוס הנחשק "מאורסת".
בהמשך, משמשות טבעות יהלום לציון של אירועים מיוחדים כגון ימי נישואין או לידתו של צאצא חדש, והן מהוות סמל לנצחיות ולחוזק.

דוגמה אחרת לקשר ההדוק בין יהלומים לבין כפות ידיים מסתתרת בחבילת קלפי משחק דווקא; כאשר אנו שולפים מחפיסת הקלפים מלך יהלום, אנו זוכים לאחוז בקלף שבו מתועד מלך המושיט את ידו לשלום, לעומת המלכים בקלפים האחרים המחזיקים חרב בידם.
המלכים המוטבעים על הקלפים מזוהים עם דמויותיהם של מלכים אמיתיים לאורך ההיסטוריה. ייחודו של היהלום וקישורו לידיים, אם כן, בא לידי ביטוי באופנים רבים ובתחומי חיים נרחבים.

ראיה מספר אחת
בשל הקישור המובהק כל כך של טבעות יהלום לאירוסין, לא פעם ולא פעמיים טעו עיתונאים להאמין כי ידוענית התארסה בחשאי בשל טבעת יהלום גדולה שהתנוססה לפתע על אצבעה. אותה טבעת זכתה לתמונה מוגדלת בעמוד ראשי כולל הערכה באשר למחירה לצד סיקור נרחב של חיי האהבה שלה.

פעמים רבות, התברר תוך זמן קצר כי הטבעת היקרה והמרשימה ענודה על האצבע פשוט כי היא ברת השגה עבור העשירים והמצליחים, ומדובר בעוד אחת מאותן  טבעות יהלום המושחלות על אצבעות כסמל למעמד חברתי יוקרתי.

לא סתם אבן
ליהלום מיוחסות תכונות אנרגטיות מעצימות וחיוביות המשליכות על האדם שנושא אותו. ככלל, לכל אבן טובה או קריסטל מוצמדות שלל סגולות אופייניות, והמהדרין אף מקשרים בין המזל האסטרולוגי לבין האבן המומלצת לנשיאה.
ביחס לשוק האבנים הטובות, שוק היהלומים הוא נפרד וייחודי מזה של האבנים האחרות הנכרות מן האדמה מבחינת אופן הכרייה, הליטוש והמסחר, כאשר גם מחיריהם של היהלומים הם גבוהים  לעומת אבני חן אחרות.

ענידתן של טבעות יהלום מקנה לעונד אותן את היכולת להתגונן מפני אנרגיות שליליות וליהנות מבטחון עצמי משופר.
ההגנה המיוחסת ליהלומים מחייבת גם ניקוי יסודי שלהם, הן מן הלכלוך האנרגטי שהם צוברים מן הסביבה והן זה המצטבר בין שיני הזהב המחזיקות בהם או בכוסית בה הם מוטבעים.

הדרך הפשוטה והביתית לניקוי היא על ידי השרייתן של טבעות יהלום במים פושרים שהומס בהם מעט סבון כלים, ולאחר מכן לנקות באמצעות מברשת שיניים רכה. אפשרות אחרת היא למסור את הטבעת לצורף, המבצע ניקוי בעזרת מכונה מיוחדת, כך שהטבעת שבה לידיכם נוצצת כפי שהייתה ביום שרכשתם אותה.