יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

כך תבחרו מרפאת שיניים מושלמת

ישנם אספקטים בחיינו שאנו נוטים לבצע בהם שינויים מועטים ככל האפשר, כשהרופאים שלנו בראש הרשימה. הסיבות לכך הן רבות, ביניהן: האמון שנבנה בינינו לבין הרופא המטפל לאורך זמן, המיקום שלו יחסית למקום מגורינו ואפילו מטעמי נוחות והרגל. 

מרפאת שיניים חדשנית

על כן, בעת בחירת מרפאת שיניים עלינו לבחון מספר פרמטרים חשובים לפני שנכונן מערכת יחסים ארוכת טווח:

לא חסרי אונים
טיפולי שיניים הם אולי הטיפולים הכי נדחים שיש: רובינו מעדיפים לעשות כל דבר אחר מלבקר במרפאת שיניים, לעתים עד כדי הזנחה. אחת ההשערות לדחיינות כפייתית זו בכל הנוגע לטיפולי שיניים, היא תחושת אובדן השליטה שאנו חשים על כסא הטיפולים, כאשר כל צליל ומגע בפינו מועצם על ידי חלל התהודה של הגולגולת, שגם כך רוב חושינו מרוכזים בה.
במיוחד אם אנו סובלים מכאב, מדובר בחוויה שהיא אינה נעימה, בלשון המעטה. אך לצד כל התחושות הללו, אנו בשליטה מלאה על בחירתה של מרפאת השיניים.

לחיי הבריאות הדנטאלית
על מנת שלא נגיע למצב של הזנחה דנטאלית, נקבץ לנו את התנאים החשובים לנו שאותם אנו דורשים בעת הבחירה של המרפאה.

כאשר אנו נוטים לבעיות דנטאליות, או מודעים לבעיות העלולות להתעורר בשל תורשה למשל, מומלץ לבחור במרפאת שיניים המציעה מגוון רחב של סוגי טיפולים. כאשר ברור כי תכיפות הביקורים במרפאה תהיה גבוהה, רצוי לוודא שהיא כוללת מבחר של טיפולים, כך שיחסך מאיתנו הצורך להתרוצץ בין מרפאות ואולי אף לדחות בשל כך טיפול.

ציוד איכותי וחדשני
כאשר אנו פוקדים את מרפאת השיניים, אנו נוטים להאמין כי נעשה שימוש במכשור החדיש ביותר ובאמצעים המתקדמים ביותר בנמצא. אך האם אנו יודעים זאת בוודאות?
כל טיפולי השיניים, גם הבסיסיים ביותר, מצריכים אבזור מיוחד שיאפשר את ביצועו, אך כאשר מדובר בטיפולי שיניים מורכבים, עולה חשיבותו של איכותו של הציוד במידה רבה.

עלות הטיפול
על אף שמחקרים מראים את הקשר בין היגיינה דנטאלית לקויה לבין מחלות שונות, עדיין אנשים רבים נרתעים מן המחיר הכספי שטיפולי שיניים כרוכים בהם.
על כן, מומלץ לבחור מרפאת שיניים שתלך לקראתכם בכל נושא התשלומים, כך שתוכלו להגיע להסדר, גם אם מדובר בטיפול יקר אך נחוץ.

בכל מרפאת שיניים מתבצעים טיפולים המחייבים סביבה היגיינית ככל האפשר. על כן, לפני שמחליטים להפוך מרפאה מסוימת למרפאת הבית שלכם, בדקו האם היא נקייה ומסודרת, החל מדלפק הקבלה וכלה בשירותי המקום.
בנוסף, בדקו האם חדר ההמתנה של מרפאת השיניים משרה עליכם תחושת רוגע או דווקא לחץ והאם השירות הנלווה הוא אדיב ונעים.

מיקומה של המרפאה
מן ההיבט הטכני, חשוב שמיקומה של המרפאה לא יהיה מרוחק מאזור מגוריכם, כך שלא תוכלולמצוא תירוצים כדי לדחות בדיקה שגרתית או ביקור אצל השיננית. בנוסף, אם תזדקקו חלילהלעקירת חירום או לטיפול בהול אחר, תוכלו להגיע בהקדם האפשרי.