יום שבת, 10 באוגוסט 2013

מתנה מקורית ליולדת


נשים רבות מחלקות את תקופת ההריון לשמונה חודשים ועוד שנה, משום שבחודש האחרון, הכובד והלחץ המופעלים על האיברים הפנימיים משבשים גם את הפעולות הגופניות הבסיסיות ביותר.
 בשלב זה, גם נשים שהיו אחוזות אימה מרגע הלידה, מחכות לו בקוצר רוח, אולי משום שלאחריו מובטחת להן התקופה המכונה בטעות "חופשת לידה".
 
סל מתנות ליולדת

בדרך כלל, מתגלה כי החיבור בין שתי המילים הללו הוא אירוניה במיטבה, והחופשה הזו אינה דומה לחופשה כלל. למרות זאת, המתנות שמקובל להעניק ליולדת טריה מזכירות לא פעם יציאה לנופש, בין אם מדובר בסט חדש של מגבות או במוצרי טיפוח מפנקים.

קל לשכוח כי יולדות טרוטות עיניים, העסוקות בהנקות, פליטות והחלפת חיתולים, אינן פנויות ליזום פינוק עצמי באופן אקטיבי, ועיקר עיסוקן הוא ברך הנולד. על כן, חשוב מאוד להתאים מתנה ליולדת באופן אישי.

ימי מעבר
יולדות רבות חשות כי הן נזנחו על ידי הקרובים להן, משום שהעולל החדש מושך אליו את כל תשומת הלב. וכך, למרות שהאישה עברה חוויה משמעותית ומטלטלת, היא מוצאת כי היא אינה מרכז ההתעניינות.
לעתים התחושה מתעצמת כאשר למתנות הלידה לא נלווה ניחוח אישי כי אם מתאפיינות בארומה פרקטית.

אז נכון הוא שישנם מוצרים רבים הנדרשים לטיפול בתינוק בימיו הראשונים, וההוצאות הרבות והחדשות מכבידות על ההורים הטריים, אך אם נודה על האמת, הרי שאספקה ראשונית של מוצרים לתינוקות, חיוניים ככל שיהיו, הם טיפה בים של הוצאות. על כן, דווקא מתנה השמה דגש על הצרכים החדשים של האם עשויה להקל על היולדת את המעבר אל הפרק החדש בחייה.

מהי המתנה האולטימטיבית?
רוב היולדות הטריות מגיעות אל הרגע הגדול כשהן מותשות, לאחר תקופה ארוכה בה גופן עבר שינויים תכופים. על כן, לא פעם נהנית היולדת מטיפוח מרענן, וממוצרי קוסמטיקה המטפלים בסימני המתיחה של העור, משפרים את מצבו של עור הפנים העייף ומטפחים את השיער הנוטה לנשור עם ההנקה.

אחד הצרכים הבסיסיים ביותר שהופכים למותרות, הוא מנוחה. על כן, ניתן להעניק עזרה חיצונית בנקיון והסדר של הבית או בבישול, כך שהאם תוכל לישון ללא דאגות ולהתרכז בטיפול בתינוק וביצירת הקשר ביניהם.

מתנה ליולדת טובה ומקורית היא טיפול הידרותרפיה, המשלבת הן את הצורך בהרפיה גופנית ונפשית והן את החיבור אל הרך הנולד. המים העוטפים את הגוף והעדר כוח הכבידה משחררים את הכובד שהצטבר ואת השרירים שעברו מאמץ עילאי. תחושת הציפה הנעימה והתנועה הרכה המזכירות את תנאי המחייה ברחם, הופכת את האם לתינוקת בעצמה לפרק זמן הטיפול, ומחדדת את ההזדהות עם התינוק.

יולדות שקיבלו טיפול הידרותרפיה במתנה מעידות, כי החוויה מילאה אותן כוחות מחודשים, שאפשרו להן ליהנות ביתר קלות מן הימים הראשונים שלאחר הלידה.