יום שלישי, 2 ביולי 2013

פרופיל בלגי

בעולם המחשבים, תכנת ההפעלה "חלונות" היא בין הפופולאריות ביותר, תודות ליתרונות האבטחה המשופרים שלה, הממשק הידידותי למשתמש והנוחות הגראפית שהיא מציעה.

בעולם העיצוב, פרופיל בלגי הוא הדרך האולטימטיבית להתקין חלון בבית, מתוך בטחון באיכות הבידוד שלו, באפשרויות העיצוב השונות שלו, ולא פחות חשוב: ביופיו.


פרופיל בלגי

רואים את האור
כדי לזהות יופי אנו זקוקים לאור, בין אם הוא קרינה אלקטרומגנטית שאורך הגל שלה נראה לעין, ובין אם הוא בטוי של תחושה פנימית.

מחקרים הוכיחו, כי במדינות בהן אור השמש מועט, נוטים בני האדם לחוש דיכאון ודכדוך, בעוד שבאזורים בהם נחשפים אנשים לאור יום טבעי רב, מצב הרוח טוב יותר ואף הבריאות משופרת.
כדי להציף את הבית באור רב ככל האפשר, מומלץ להתקין פרופיל בלגי כך שמרב האור יחדור פנימה, ויצור אווירה שמחה ומחויכת.

הסיבה לתאורה יוצאת הדופן היא היותו של שטח המסגרת קטן משמעותית מן השטח של החלון. באופן זה, נוצר פתח שהאור מוצא אליו את דרכו .

טריקים של תאורה בבית
שימוש בפרופיל בלגי מקנה יתרונות נוספים על אלו שצוינו.
אחד האתגרים המשמעותיים העומדים בפני מעצבי פנים הוא יצירה של מרחב רב ככל האפשר, גם בחלל קטן.
כאשר משלבים בין האפקט הויזואלי של פרופיל בלגי ליתרונות החזותיים של רצפת פרקט, למשל, מתקבלים משחקי אור ייחודיים בשל תכונתו של הפרקט להחזיר אור.

הרפלקטיביות של הפרקט היא בעייתית בחדרים שטופי אור, בין אם הוא טבעי ובין אם מלאכותי, משום שתיווצר תחושה בלתי נעימה של סינוור קל. בחדרים כאלו מומלץ להשתמש בשטיחים, הבולעים חלק מן האור וכן מהווים דקורציה בפני עצמם.

כך או כך, דירה ששטח הפנים שלה הוא קטן, תשודרג פלאים באמצעות פרופיל בלגי שיקנה לה תחושה של מרחב רב, הן בשל האור שייכנס והן בשל העיצוב של הפרופיל עצמו.

שילוב של הפנים עם החוץ
מעצבי פנים רבים מוצאים, כי הפרופיל הבלגי מעניק חלק מן הפתרונות האדריכליים האולטימטיביים גם בין חללים השונים זה מזה תכלית השינוי.
כך למשל, אחד האלמנטים החשובים בעיצוב פנים הבית הוא סביבתו החיצונית, שכן קביעת החלונות ושאר הפתחים אינם תלושים מן ההוויה המקיפה את הבית.

וכך, בין אם הבית ממוקם באזור כפרי שמחלונותיו נשקפים מרחבים ירוקים, ובין אם מדובר בבית הממוקם בסביבה אורבנית, החלונות מאפשרים חיבור וזרימה ללא הפרדה בין העולמות. ההבנה כי החוץ והפנים מצויים בדיאלוג מתמיד ומפרים זה את זה ללא הרף, באה לידי ביטוי גם בשילובים השונים המתאפשרים בין מסגרת אלומיניום לזכוכית שקופה או חלבית, וחיתוכים סימטריים או אסימטריים לפי בחירה.

פרופיל בלגי מצטיין באסתטיקה הרבה שלו, המאפשרת שימוש בו עבור כל פתחי הבית, החל מחלונות וכלה בדלתות. עיצובו העדין כמו גם המגוון העצום של הדגמים המוצעים, נותנים מענה לכל חלל.