יום שלישי, 2 ביולי 2013

פרזול


פרזול דקורטיבי - מנורת קיר

מוצרי פרזול הם לעתים אותם חלקים הנסתרים מעינינו בתמונת העיצוב הכוללת, והם גם הפרטים הקטנים וההכרחיים להשלמת העיצוב על הצד הטוב ביותר.

עדינות וחוזק
רובנו מהלכים על הקו הדק העובר בין פרקטיקה לאסתטיקה, מתוך שאיפה לשלב בין השניים.
השוק מציע מבחר של מוצרי פרזול העונים על צרכי העיצוב השונים, הקיימים בכל פינה, בבית ומחוצה לו.


כך למשל, מקבל הצורך במדפים לשם אחסון או תצוגה, גיבוי עיצובי בדמות מדפי זכוכית, הנתלים באמצעות חלקי פרזול השומרים על החומר העדין מפני הסדקות או שבירה.

גם תליית תמונות יחודיות באופן שיצור רושם על גבי כבלים, מצריכה שימוש באביזרי עזר כדי לא לפגוע במוצג או במסגרת שלו.


הפרטים הקטנים אך החשובים
רוב סביבות העבודה כיום, החל ממשרדים וכלה בחנויות, חולקים כלי עבודה משותפים כדוגמת מחשב ומסכים.

במקום שבו יש צבר של מכשירים אלקטרוניים, יש גם כבלים רבים משתלשלים. לא זו בלבד שמן ההיבט האסתטי מדובר במפגע של ממש, אלא גם מן ההיבט הבטיחותי.
פרזול לריהוט משרדי משנה את סביבת העבודה, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת המראה. כך למשל, ניתן להתקין את המוניטורים על מחזיקי מוניטור, באופן שיקל על המשתמש בהם לכוונן את המסך לפי התאמה אישית ובהתאם לצרכיו.

בנוסף, ניתן לאגד את הכבלים בתיבות השקעים והתקשורת כך שיהיו נסתרים מן העין.
הרושם שמותיר משרד מסודר, מתורגם בקרב הלקוחות כמאפיין של בית העסק כולו ומייצר תמונה כוללת של אמינות.

עיצוב בכל הרמות
ככלל, בעת עיצוב המשרד יש צורך להקדיש תשומת לב לנושא הפרזול.
ברוב המקרים, נוטים להשקיע בציוד משרדי מעולה, מושקע ומעוצב מבלי לקחת בחשבון כי דווקא לחלקים הקטנים יש השפעה מכרעת על התמונה הכוללת.

אם  נושא הידיות של הדלתות למשל, הוזנח, הרי שמדובר בהחמצה של השקעת המחשבה והכסף . במידה והידיות יראו כאילו כל קשר בינן לבין הדלתות הוא מקרי בהחלט במקרה הטוב, או שהן לא יהיו נוחות להפעלה במקרה הגרוע, הרי שההשקעה ירדה לטמיון.

אם הוקדשה תשומת לב לבחירתם של פתרונות אחסון ייחודיים כגון מדפים או ארונות, אך לא נלקחו בחשבון חלקי הפרזול הנלווים, הרי שלא רק ההיבט הויזואלי מוחמץ אלא גם זה הפרקטי.

השקעה בפרזול, אם כן, לא רק מעניקה אלמנטים עיצוביים המשדרגים את מראה המשרד ומקנים לו אופי ייחודי, אלא גם מבטיחה סביבת עבודה יעילה יותר.


נוחות ונוחיות
בסופו של דבר, כולם מגיעים אל חדר השירותים של המשרד, הן הלקוחות והן העובדים. משום כך, בחדרי השירותים  קיימת חשיבות רבה למוצרי פרזול, משום שדווקא הם המקום לביטוי אישי המעיד על טוב טעם.

ברזים מעוצבים, או מראות במסגרות בעלות פיתוחים ועיטורים ואפילו מתקנים יחודיים לנייר טואלט, הינם אביזרים המשליכים על אווירת המשרד כולו ותורמים לעיצוב אופיו.