יום שישי, 19 ביולי 2013

מסעדה רומנטית

אהבה ומזון הם צרכים קיומיים השלובים זה בזה, ומהווים חלק חיוני ובלתי נפרד מתפקודי החיים הבסיסיים ומאיכותם.

מזון למחשבה
אחד הביטויים הבסיסיים ביותר לאהבה נטמעים בנו כבר בינקותנו, דרך ההזנה על ידי המטפל העיקרי שלנו, כך שהשורשים העמוקים ביותר של הווייתנו מעוצבים על ידי החיבור בין האוכל לקשר הראשון שלנו לעולם, וכזיכרון של קירבה.
גם קולה של האהבה הגדולה ביותר אינו יכול לגבור על רעש קרקורי הבטן, ולא לשווא אומרים כי "הדרך ללב עוברת בקיבה".

שולחן במסעדה רומנטית

מסעדה רומנטית נותנת מענה לשני צרכים אלו גם יחד, הן הפיזיים והן הרגשיים-פסיכולוגיים, על מנת להגשים חוויה מספקת הן כיחיד והן כזוג.

מדעי הרומנטיקה
אחד האלמנטים הבולטים בתפיסה הרומנטית שלנו, הוא קיומה של סביבה הקשובה לצרכינו הגופניים והרגשיים. הצרכים שלנו אמנם משתנים ככל שאנו מתבגרים, אך החוויה הבסיסית נותרת בעינה. על כן, כאשר אנו פוקדים מסעדה רומנטית משובחת, אנו משחזרים את תשומת הלב המיוחדת שהוקדשה לנו בראשית דרכנו בעולם.

הרעיון כי ניתן לפרק את הרומנטיקה לפרמטרים שכלתניים היא אולי אינה רומנטית במיוחד, אך היא לפחות מאפשרת לנו לאתר מסעדה רומנטית כשאנו מחפשים אחת.

אז מה הם אותם צרכים ראשוניים שאנו מתרגמים לאווירה רומנטית?
כאשר אנו נכנסים לחלל שאנו מרגישים בו עטופים ומוגנים, כאשר החושים שלנו אינם מוכים על ידי צלילים רמים, ריחות חזקים או תאורה ישירה, אנו מתרגמים את התחושה בחלל לנינוחות ושביעות רצון.
במסעדה רומנטית יוגש לנו האוכל במאור פנים, תוך חיבור לרמת התקשורת לה אנו זקוקים באותו רגע: יש מי שיעדיף שירות צמוד בפרקי זמן תכופים, ויש מי שיזדקק לשקט ולתקשורת מועטה אך יעילה.

בעיני המתבונן
כאשר אנו מאוהבים, אנו מרבים ליצור קשר עין תכוף עם בן או בת הזוג. מדובר בשריד מתקופת הינקות, במהלכה היו חילופי המבטים דרך מרכזית לתקשר עם ההורה, שעבורו היינו מרכז עולמו. על כן, אחד הדגשים בעיצובה של מסעדה רומנטית הוא האפשרות ליצור קשר עין עם בן הזוג מן הזווית הטובה ביותר ובתדירות הרצויה לנו, ללא הפרעות והסחות דעת סביבתיות.

בנוסף, מתאפשר לנו לחלוק עם אהוב לבנו חוויה שכולה מרקמים וניחוחות חדשים, המהווים חלק בלתי נפרד מן העולם החושי שלנו.